Köp- och leveransvillkor

Gäller från 2020-04-15

Köpvillkor The Cloud Table

När du handlar hos oss på The Cloud Table – Sten Åkerblom AB – godkänner du våra köpvillkor. Därför är det viktigt att du läst igenom hela denna text innan du genomför ditt köp.

Dina rättigheter – Tillämpning och konsumentskydd

De allmänna villkoren tillämpas på det köpeavtal som du som konsument sluter med Sten Åkerblom AB, organisationsnummer 559016-5675. För att ta tillvara dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler samt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204) på samtliga köp på www.molnbordet.se eller www.thecloudtable.com. Vid en eventuell tvist mellan Sten Åkerblom AB och dig som kund följs Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

Allmänna villkor

Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor. Avtal om köp träffas först när The Cloud Table – Sten Åkerblom AB – bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit. För att beställa en vara måste du vara 18 år eller äldre.

Vi reserverar oss för eventuella skillnader i färg, textur eller mindre förändringar avseende design och garanterar inte att varans exakta utseende och beskaffenhet återges i bilder eller i text via denna webbplats.

Priser

Priser anges i svenska kronor inklusive svensk moms på vår webbplats www.molnbordet.se. Priser vid utlandsköp anges i Euro inklusive svensk moms på vår webbplats www.thecloudtable.com. Eventuell fraktkostnad tillkommer, beroende på slutlig destination samt vilket fraktalternativ som används. Vid köp som innebär frakt utanför EU kan tillkommande skatter och avgifter tillkomma, som importskatt, tullavgift eller andra tilläggskostnader, och dessa betalas i sin helhet av mottagaren.

Vid förbehåller vi oss rätten att ändra priser på samtliga varor i vårt sortiment och att i efterhand korrigera felaktig prissättning. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer på vår webb-sida eller i våra annonser. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga beställningar.

Betalning

När du lägger order på vår hemsida kan du välja att betala med kort (Visa/Mastercard/American Express) eller faktura. Vid faktura gäller delbetalning (50% delbetalning innan leverans samt 50% delbetalning senast 14 dagar efter mottagande av gods). Vid utlandsköp via faktura gäller full betalning (100%) innan leverans.

När du beställer via vår kundtjänst på telefon eller e-post och ordern läggs manuellt utanför hemsidan kan du välja att betala genom faktura eller inbetalning till vårt Bankgiro 274-1452. Viktigt: Ange alltid ditt ordernummer som referensnummer vid bankgiroöverföring.

Vid betalning godkänner du våra köpvillkor och samtycker till att namn och person- eller organisationsnummer samt kontaktuppgifter (telefonnummer och mejladress) registreras i vårt kundregister.

Orderbekräftelse

När du beställt dina varor skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit vid köp som bekräftar att vi mottagit din order. Orderbekräftelsen är ditt köpbevis och skall sparas, och kan komma att behöva visas upp vid leverans av dina varor eller vid en eventuell reklamation.

Frakt & leverans

Leverans sker med vår samarbetspartner DHL. När dina varor har anlänt till vårt lager och är redo att utlevereras blir du kontaktad av vår kundtjänst som bokar tid för leverans. Du får även ett spårningsnummer. Fraktkostnaden läggs ovanpå ordervärdet och kan variera beroende på slutlig destination. Överenskommelse om kostnaden för frakt och mottagaradress sker via vår webbshop vid betalning med kort, samt via e-post i samband med beställningen vid betalning via faktura. Varorna kan även, efter överenskommelse, hämtas upp i vårt lager i Enskede, Stockholm.

Leveranstid

Alla våra soffbord The Cloud Table tillverkas på beställning. Produktionstiden är normalt 5 – 8 veckor, därtill tillkommer tid för transport. Vi reserverar oss för eventuella förseningar i produktion från våra underleverantörer. Sommar och högtider kan påverka leveranstiden.

Montering

Vid avhämtning i Enskede, Stockholm, fås borden färdigmonterade. Vid leverans med DHL levereras normalt skiva och ben i separata paket. Benen monteras av köparen med medföljande verktyg och skruvar. Köparen ansvarar själv för att monteringen sker korrekt.

Orderbekräftelse

När du beställt dina varor skickas e-post till den e-postadress du angivit vid köpet som bekräftar att vi mottagit din order. Denna orderbekräftelse fungerar även som ditt kvitto och skall sparas.

Outlöst paket och mottagande av leverans

Du som kund ansvarar för att det finns en mottagare som kan kvittera leveransen vid det överenskomna leveranstillfället. Om du ej finns på plats för att ta emot leveransen kan det medföra kostnader som vi förbehåller oss rätten att debitera dig för.

Transportskador

När du tar emot din leverans åligger det dig som kund att undersöka om paketet är skadat innan du signerar leveranssedeln. Om paketet är skadat ska detta noteras direkt på leveranssedeln. Dokumentera skadan i bild och text och skicka oss e-post inom 24 timmar från mottagandet av varan. Om så har gjorts, ansvarar The Cloud Table – Sten Åkerblom AB – för skada som uppkommit vid transporten eller leveransen till dig som kund.

Om du fått hem en vara som visar sig vara defekt eller felaktig på något vis kan du returnera denna helt utan kostnad, efter det att du underrättat oss. Reklamationer ska göras snarast möjligt från det att dina varor mottagits och/eller felet upptäcks. Observera att detta ej gäller vid slitage, vårdslös hantering av varan, om skötselråd ej följts samt om skadan skett under frakten och detta inte meddelats oss inom 24 timmar från det att leveransen mottagits. När den defekta varan har levererats till oss skickar vi ut en ny likadan, alternativt återbetalar totalbeloppet. Återbetalningen görs via samma betalningsalternativ som användes vid köptillfället om ej annat är överenskommet. Retur måste ske med spårbara paket, för din säkerhet. Varan är i köparens ägo tills vi mottagit returen. Har du frågor angående ångerrätt eller retur? Kontakta vår kundtjänst, se kontaktinformation längst ner.

Ångerrätt

Alla bord produceras på beställning, vilket innebär att varan är specialbeställd. Beställningen är bindande. ”Beställningsvara” är produkter som per definition beställs från leverantör och därefter produceras specifikt till dig som kund, enligt Lag (2005:59).

Reklamation

Om du fått hem en vara som visar sig vara defekt eller felaktig kan du returnera denna utan kostnad, se punkt Transportskador ovan.

Force Majeure

The Cloud Table – Sten Åkerblom AB – tar ej ansvar för förseningar till följd av extraordinära händelser eller omständigheter som ligger utanför vår kontroll och som vi inte rimligen kunnat förutse eller övervinna utan ekonomiska förluster. Detta innefattas bland annat av naturkatastrof, strejk, krig, upplopp, blockad, ingrepp av offentlig myndighet, eldsvåda, explosion, bojkott samt andra force majeure-liknande omständigheter som påverkar förseningar hos leverantörer och/eller leverans.

Personuppgiftspolicy

Vi ansvarar för att de personuppgifter som lämnas i samband med köp hanteras i enlighet med Personuppgiftslagen (PuL). Genom godkännande av köpeavtalet med oss samtycker du till att dina uppgifter sparas.

Kundtjänst

Företagets namn:
Sten Åkerblom AB

Adress:
Sten Åkerblom AB
The Cloud Table
Lilla Gränd 4
122 62 Enskede

Telefon:
+46 761109951
E-post:
hello@thecloudtable.com
Bankgrio: 274-1452

Organisationsnummer:
559016-5675

Momsregistreringsnummer:
SE559016567501

Molnbordet och The Cloud Table är registrerade varumärken och registrerad design.
Kopiering eller efterlikning är inte tillåten. Alla rättigheter tillhör Sten Åkerblom AB.